Jo De Poorter

Communicatie-expert

Jo De Poorter is communicatie-expert, schrijver en presentator. Hij drijft sinds 2002 zijn eigen adviesbureau waar hij voor leiders van ondernemingen, organisaties en politieke partijen hun communicatiestrategie uittekent en bijbrengt aan de hand van advies en coaching. Dat varieert van Bel-20 bedrijven, over Vlaamse groeiondernemingen tot multinationals. De communicatiestrateeg De Poorter heeft een academische achtergrond in de Nederlandse en Engelse taalkunde en haalt zijn communicatievaardigheden uit 40 jaar journalistieke en televisie-ervaring en meer dan 20 jaar coachingexpertiseĀ in de top van de media- politieke- en bedrijfswereld.

FORMULES

Wat zeg je, hoe zeg je het, en hoe zorg je dat het resultaat heeft. Meetbaar in cijfers en voelbaar, bij jezelf, medewerkers of klanten. De boodschap maken, aanscherpen, overbrengen en verkopen. Met plezier en succes.Ā 

Hoe vergroot je je eigen talent en resultaat. Hoe versterk je je zelfvertrouwen en overtuigingskracht. Hoe kan je je eigen sterktes optimaliseren en aanscherpen. Het beste in jezelf constant beschikbaar en bruikbaar maken.Ā 

Hoe spreek je voor honderd zoals je spreekt voor ƩƩn. Hoe vind je de ideeƫn, de woorden, het gemak en vooral: de gewenste uitkomst. Hoe kan je spreken voor veel meer: meer mensen, meer gemak en meer resultaat.

Wat doe je voor een camera. Hoe kom je in beeld. Hoe dien je de journalist, de kijker, maar ook jezelf. Een boodschap maken en brengen, die doordringt en oplevert, in alle media.Ā  Hoe vind je je gemak, je woorden en het gewenste resultaat.

De kracht om te doen en te laten doen. De motor om te veranderen en te verbeteren. Hoe zet je dingen in beweging, bij jezelf en de anderen.Ā  Hoe realiseer je meer inzet en ook meer afzet.Ā  Hoe maak je het makkelijk en mogelijk.Ā 

Wat zeg je als het misgaat. En hoe je ervoor zorgt dat het niet zo ver komt. Een sterk plan, een juiste reflex, een beproefde oplossing. Van tevoren bedacht, uitgewerkt en ingeoefend.

De kracht en vaardigheid om op te komen voor je eigen belang zonder dat van de ander te schaden. De keuzevrijheid en het arsenaal aan technieken om je richting en je doel te bepalen en dat ook te bereiken. Het is het gemak van ,,neenā€™ā€™ en het comfort van ,,jaā€™ā€™.Ā 

Geven wat je kan, krijgen wat je wil. Een win-win- zonder schade voor de ander of jezelf.Ā  Respectvol, soepel en doelgericht. Met groot gemak, maar vooral met gewenst resultaat.

Hoe beheers je het beeld dat, van buitenaf, van u, uw organisatie of uw merk bestaat, offline of online. Hoe repareer je je goede naam na een crisis en hoe voorkom je dat het zover komt. Hoe beĆÆnvloed je, versterk je en optimaliseer je bekendheid, prestige en gezag.

Hoe presenteer je jezelf het best voor een studieplaats, functie of positie. Hoe ga je om met stress, spanning, scherpe vragen en kritiek. Hoe vind je je gemak, plezier en de toegangspoort door de muur die jurygesprek kan zijn.

RESULTATEN

“Secuur persoonlijk maatwerk. Binnen je eigen comfortzone, maar naar een hoger presentatieniveau.”

Chris Peeters,
CEO Bpost.

“Inzichtelijk & doeltreffend”

Professor Marion Debruyne,
decaan Vlerick Business School.

MichielBuysschaert

“EĆ©n van de beste investeringen in mijn carriĆØre, met een toprendement waar ik nog dagelijks voordeel van heb.”

Michiel Buysschaert,
CEO Bank Delen.

Annelies Verlinden

“De nummer 1 in zijn vakgebied”

Annelies Verlinden,
minister Binnenlandse Zaken Belgiƫ.

KLANTEN

nl_BENL_BE